L’ASCUMH participa en la Jornada de Portes Obertes de la Facultat de Medicina 2024

Estudiants, Jornadas

JPA, visita estudiantes

4 d’octubre 2024

L’Àrea de Simulació Clínica de la Universitat Miguel Hernández (*ASCUMH) va participar ahir en la Jornada de Portes Obertes de la Facultat de Medicina del campus de Sant Joan d’Alacant, on més de 300 estudiants preuniversitaris de la província d’Alacant es van donar cita per a conéixer de prop les instal·lacions i mètodes de formació que ofereix la Facultat.

Coordinat pels professors *Nicanor Morales Delgado (Departament d’Histologia i Anatomia) i José Manuel Ramos Rincón (Departament de Medicina Clínica), l’esdeveniment es va desenvolupar en les instal·lacions de l’edifici Severo Ochoa i va començar amb la benvinguda de la vicerectora adjunta d’Estudiants de la UMH, Begoña Ivars Nicolás, i del degà de la Facultat de Medicina de la UMH, Antonio *Compañ *Rosique. Durant tot el matí, l’estudiantat de 4t de l’ESO va participar en una sèrie de tallers pràctics que van abordar temes diversos, des de l’actuació davant una ennuegada, fins a experiments de física, fisioteràpia en l’esport i anatomia humana.

En aquest sentit, la simulació clínica va ser un dels punts clau de la Jornada de Portes Obertes, ja que va permetre als participants experimentar la recreació de situacions clíniques reals en un entorn segur​. En l’Àrea de Simulació Clínica de la UMH es van realitzar tallers com el d’auscultació i exploració física, el taller d’atenció al part, el taller d’urgències i emergències i el d’habilitats mèdic-quirúrgiques. Tots ells van comptar amb la participació del personal tècnic del *SATDI en labors de muntatge i preparació assegurant el correcte desenvolupament de l’esdeveniment.

Aquesta acció, finançada pel Vicerectorat d’Estudiants i Coordinació dins del Pla de Divulgació i Comunicació de Ciència i Tecnologia ORGANITZA 2024, va ser un gran èxit i va complir amb l’objectiu d’acostar al futur estudiantat universitari a les ciències de la salut a través d’activitats dinàmiques i formatives​.