L’ECOE del Grau en Fisioteràpia tanca el curs 23/24 en l’ASCUMH

ECOE

Fisioterapia, Simulación

20 de juny 2024

El passat dimecres, 19 de juny, es va celebrar a l’Àrea de Simulació Clínica de la Universitat Miguel Hernández (ASCUMH) l’Avaluació Clínica Objectiva Estructurada (ECOE) per a l’estudiantat de l’últim curs del Grau en Fisioteràpia de la Facultat de Medicina de la UMH. La prova, que va començar a les 09:00 hores i es va estendre durant tot el dia, va tindre lloc a les instal·lacions de la primera planta de l’edifici Severo Ochoa del campus de Sant Joan d’Alacant. Aquesta prova és l’última de les tres que s’han celebrat aquest curs 2023/2024.

L’ECOE és un requisit obligatori per a la finalització del Grau en Fisioteràpia. Un total de 78 estudiants van participar en aquesta avaluació, la qual es va dur a terme en cinc estacions en dues rondes dissenyades específicament pel professorat de l’Àrea de Fisioteràpia. Aquestes estacions, amb una durada de 10 minuts cadascuna, abastaven diverses situacions clíniques en fisioteràpia neurològica, pediàtrica i traumatològica. L’estudiantat va haver de realitzar procediments, comunicar-se eficaçment amb pacients simulats i prendre decisions clíniques basades en les seues valoracions.

Cada estació va ser avaluada per un tribunal compost per dos professors, utilitzant rúbriques específiques a través del programa OpenECOE de la UMH. Aquesta metodologia d’avaluació és àmpliament reconeguda en la formació de l’estudiantat de ciències de la salut, ja que permet valorar de manera objectiva el rendiment en situacions clíniques simulades.

L’esdeveniment va comptar amb la participació de més de 30 persones entre personal docent, personal avaluador i actors i actrius, que van interpretar el paper de pacients estandarditzats, proporcionant una experiència d’aprenentatge i avaluació el més pròxima possible a la realitat. La col·laboració del personal tècnic del Servei de Suport Tècnic i Desenvolupament de la Innovació (SATDI) va ser molt important per a l’organització i el desenvolupament de la prova, garantint l’operativitat dels sistemes d’avaluació i dels equips de gravació.

L’ECOE no sols va avaluar les competències pràctiques de l’estudiantat, sinó que també va reafirmar el compromís de la UMH amb l’excel·lència en la formació clínica, preparant els futurs fisioterapeutes per als desafiaments de la pràctica professional.