Segona prova pilot ECOE en el Grau en Farmàcia

ECOE

ECOE, Farmacia

30 de maig 2024

Dimecres passat 29 de maig, l’Àrea de Simulació Clínica de la Universitat Miguel Hernández d’Elx (*SCUMH) va acollir la segona prova pilot de l’Avaluació Clínica Objectiva i Estructurada (ECOE) per a l’estudiantat del Grau en Farmàcia. Aquest esdeveniment, organitzat per la Facultat de Farmàcia, va comptar amb el suport de la Facultat de Medicina de la UMH i amb la col·laboració del personal tècnic del Servei de Suport Tècnic a la Docència i a la Investigació (SATDI) i del Servei d’Innovació  i Planificació Tecnològica (*SIPT).

La prova ECOE va ser coordinada per la professora Elsa López Pintor i pel professor Francisco Navarrete Rueda i en ella van participar 72 estudiants de l’últim curs del Grau en Farmàcia. En comparació amb el primer pilot, aquesta segona prova va introduir millores significatives. Es van incrementar el nombre d’estacions (5 estacions en dues rodes) i es van optimitzar les infraestructures específiques de farmàcia. A més, es va dur a terme una formació específica per a pacients estandarditzats i personal avaluador, la qual cosa va permetre una avaluació més precisa i realista de les competències de l’estudiantat

La preparació i el desenvolupament de la prova va comptar amb el suport del personal tècnic del SATDI i del SIPT, així com la implicació de la Facultat de Medicina de la UMH, proporcionant un marc interdisciplinari que va enriquir l’experiència formativa de l’estudiantat.

La ECOE és una prova pràctica dissenyada per a avaluar les competències professionals de l’estudiantat mitjançant la resolució de casos clínics en un circuit d’estacions. Durant la prova, cada estudiant ha d’enfrontar-se davant situacions clíniques representatives dels Serveis Professionals Farmacèutics, abordant aspectes com el judici clínic, el maneig terapèutic del pacient, la promoció de la salut i les relacions interprofessionals, entre altres.

La realització d’aquesta segona prova pilot reflecteix el compromís de la UMH amb l’excel·lència educativa i la millora contínua dels seus programes formatius. La ECOE no sols proporciona una avaluació rigorosa i objectiva de les competències de l’estudiantat, sinó que també fomenta un aprenentatge pràctic i aplicat, essencial per a la seua futura pràctica professional.