Èxit del Curs d’Instructor/a en Simulació Clínica

L’Àrea de Simulació Clínica de la UMH es va convertir, la setmana passada, en un punt de trobada per a docents i professionals de les ciències de la salut, gràcies al curs d’Instructor en Simulació Clínica organitzat per la Facultat de Medicina i acreditat per la Societat Espanyola de Simulació Clínica i Seguretat del Pacient (*SESSEP)

El curs es va dur a terme en dues jornades de treball i va ser dirigit per professorat d’expert en simulació de la Universitat de Múrcia: la Dra. Gracia *Adánez Martínez, el Sr. José Luis Díaz *Agea i el Sr. César Leal Costa. Durant el programa, dividit en sessions de treball, debats i simulacions pràctiques, els participants es van submergir en aspectes fonamentals com el maneig de grups operatius, la creació d’entorns segurs i el disseny d’escenaris clínics basats en objectius d’aprenentatge.

La presència de professorat dels graus en Medicina, Fisioteràpia i Podologia així com de professionals i personal tècnic en simulació va enriquir les sessions, fomentant un ambient interdisciplinari que reflecteix la diversitat de l’atenció sanitària. La metodologia innovadora i l’enfocament pràctic del curs van ser especialment apreciats per les persones participants, destacant la importància de la simulació com a eina formativa en l’àmbit sanitari.

Aquest curs no sols va reafirmar el compromís de la UMH amb la formació de qualitat, sinó que també va subratllar la rellevància de la simulació clínica en la preparació dels futurs professionals de la salut.