Curs d’Instructor en Simulació Clínica – Inscripció oberta

Estudis, formación

Curso, Instructor

8 de gener 2024

La Facultat de Medicina de la UMH ha organitzat per a aquest inici de 2024 un curs d’Instructor en Simulació Clínica que forma part del Programa de Formació en Innovació Docent i Excel·lència Educativa 2023/2024 i està dirigit al personal docent i investigador de la UMH.

El curs serà presencial, tindrà una duració de 12 hores i es durà a terme en les instal·lacions de l’Àrea de Simulació Clínica de la UMH, situada en la primera planta de l’Edifici Severo Ochoa del Campus de Sant Joan d’Alacant. Les sessions estan programades per al 29 de febrer i 1 de març de 2024 en els següents horaris: el 29 de febrer de 16 a 20 hores i l’1 de març de 9 a 14.30 i de 16 a 20 hores. La inscripció està oberta i en cas de superar el límit màxim de participants es tindrà en compte l’ordre de preinscripció.

L’equip docent del curs està compost per la professora Sra. Gracia Adánez Martínez, i pels professors Sr. José Luis Díaz Agea i Sr. César Leal Costa de la Universitat de Múrcia, professionals amb dilatada experiència en la formació en simulació clínica, els qui guiaran a les persones participants a través d’un programa integral. Els continguts cobriran aspectes clau com el maneig de grups operatius de treball, la creació d’un entorn psicològicament segur, el coneixement profund de les fases i estructura de la simulació (incloent prebrífing, brífing, simulació i *debriefing), i l’avaluació formativa i sumativa a través de la simulació clínica. A més, s’abordaran temes com el *debriefing estructurat i el disseny d’escenaris clínics basats en objectius d’aprenentatge específics.

El curs també inclourà sessions pràctiques de simulació i una introducció a la investigació en simulació clínica. Aquestes activitats estan dissenyades per a proporcionar als participants una experiència pràctica i directa en la creació i maneig de situacions simulades, fonamentals en la formació moderna dels professionals de la salut.

Aquesta formació representa una excel·lent oportunitat per a aprofundir en les metodologies d’aprenentatge basades en simulació clínica. És una part integral de l’oferta de cursos de la UMH destinats a donar suport al desenvolupament professional continu del personal docent i investigador de la UMH.

Accedeix al formulari d’inscripció

Accedeix al programa del curs